Jak zrobić mini konsolę na attiny85

Problemy związane z programowanie AVR w Arduino.
Awatar użytkownika
ardutronic
Posty: 1
Rejestracja: czwartek 09 lip 2020, 09:44

Jak zrobić mini konsolę na attiny85

Postautor: ardutronic » czwartek 30 lip 2020, 14:16

To było tak: Przeglądałem sobie bez celu filmiki na YouTube, żeby zrelaksować się przy herbatce. Może skrót jakiegoś meczu piłkarskiego, albo kompilacja śmiesznych filmików? Nagle dostałem powiadomienie na telefonie - nowy filmik na kanale Electronoobs. Niestety, tego wieczoru nie czas nie przecieknie (slip) mi przez palce. Zrobił on ciekawy projekt gry na attiny, jednak nie spodobał mi się w nim sposób instalacji nowej gry, ponieważ jeżeli chcesz zmienić grę to musisz wypiąć mikrokontroler ze złącza i wpiąć nowy, co może negatywnie wpłynąć na nóżki attiny. Poczułem się zobowiązany do poprawy sposobu, w jaki zmieniało się będzie grę. Zaczynajmy!

Zacząłem od wyszukania złącz, które będą się nadawały do tego projektu. Znalazłem takie złącza, które mają w środku sprężynę, dzięki czemu będę mógł wsunąć płytkę z grą, a następnie ją docisnąć. Perfekcyjnie. Posiłkując się schematem wcześniej wspomnianego twórcy internetowego stworzyłem swój własny schemat, dodając do niego złącza oraz akumulator, którego będę mógł ładować za pomocą złącza micro USB. Następnie zaprojektowałem PCBs do konsoli oraz do kart z grami i zamówiłem je od NextPCB.

Przyszedł czas na lutowanie. Zacząłem od nałożenia pasty lutowniczej na wszystkie pady od elementów SMD, a następnie poukładałem te elementy na swoje miejsca. Ustawiłem stację hotair na 300 stopni Celsjusza, nawiew powietrza na najmniejszy i rozpocząłem proces lutowania - rezystory, kondensatory, switch'e, gniazda, wyświetlacz. Jako ostatnie przylutowałem złącza ze sprężynką. Po włożeniu do gniazda goldpin wyświetlacza okazało się, że wystaje za bardzo, dlatego wylutowałem gniazdo i przylutowałem sam wyświetlacz. Na koniec oczyściłem płytkę PCB za pomocą alkoholu izopropylowego i szczoteczki do zębów.

Zrobiłem zdjęcia obu płytek i wrzuciłem je do programu Fusion 360. Wprowadziłem wymiary płytki, zaznaczyłem miejsca, których obudowa ma nie zakrywać, ustawiłem grubość tego elementu na 2mm i wydrukowałem go, żeby upewnić się, że otwory są w odpowiednich miejscach. Następnie stworzyłem dolną część obudowy i połączyłem je obie. Cała obudowa składa się z 6 elementów. Kiedy skończyłem ją projektować to wrzuciłem ją do Creality Slicera i zapisałem na karcie SD w dwóch plikach. Do drukowania elementów z pierwszego pliku użyję zwykłego czerwonego PLA, a do tych z drugiego pliku użyję drewnianego PLA. Filament ten składa się w 40% ze zmielonego drewna, które po wydrukowaniu tworzy niepowtarzalny zapach. Filamenty te dostarczyła mi firma 3DJake - zachęcam do zapoznania się z ich ofertą. Pozostało jedynie złożyć wszystkie elementy w całość.

Za działanie części elektronicznej będzie odpowiadał mikrokontroler attiny85, którego wylutuję z modułu digispark. Jednak zanim to zrobię, muszę go zaprogramować. Najpierw zainstalowałem sterowniki do tego modułu, później dodałem bibliotekę obsługującą ten moduł do Arduino IDE. Pobrałem pliki z grami i wgrałem je do kilku płytek, dzięki czemu będę mógł zmienić grę w dowolnej chwili. Wylutowałem attiny z modułu digispark i wlutowałem go do mojej płytki.

Należy umieścić płytkę z grą w odpowiednim miejscu i zamknąć obudowę, dociskając w ten sposób płytkę do złącz. Teraz możesz cieszyć się rozgrywką w stylu retro na własnoręcznie zbudowanej mini konsoli.

Mój YouTube: arduBand
Mój YouTube prowadzony w języku angielskim: https://bit.ly/30eh1gt
Mój Facebook: http://bit.ly/2CPLQuV
Mój Instagram: http://bit.ly/2B48Hli
Ta firma dostarczyła mi PCB: NextPCB
Tu zamawiam filamenty: 3DJAKE

https://www.youtube.com/watch?v=G5GwS7vrKGM

Ten filmik jest w języku angielskim, wkrótce zastąpię go nowym.

Wróć do „Programowanie AVR w Arduino”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości