Hej
Przepracowuję kurs kolegi mokrowskiego odnośnie C++ i gry GOMOKU. Chciałbym zapytać czy przy użyciu edytora np. nano i konsoli Linuxowej jest możliwość debugowania oprogramowania? Mam na myśli na przykład podgląd zmiennych, zatrzymywanie programu i tym podobne.
Pozdrawiam
StaryAnoda_NEW
Debugowanie programów z konsoli
Regulamin forum
Aby łatwiej poruszać się w zagadnieniach to prosimy aby w temacie, na samym początku, w nawiasach prostokątnych umieszczać hasło wiodące dla opisywanego problemu np. [Debian], [System embedded], [Linux Mint] itp.
Aby łatwiej poruszać się w zagadnieniach to prosimy aby w temacie, na samym początku, w nawiasach prostokątnych umieszczać hasło wiodące dla opisywanego problemu np. [Debian], [System embedded], [Linux Mint] itp.
- StaryAnoda_NEW
- User
- Posty: 103
- Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 16:48
Re: Debugowanie programów z konsoli
Hej
Istnieje narzędzie gdb - debuger działający w konsoli.
Daje możliwość podglądania wartości zmiennych, zakładania pułapek itd. Wymaga kompilacji z uzyciem flagi -g.
Istnieje narzędzie gdb - debuger działający w konsoli.
Daje możliwość podglądania wartości zmiennych, zakładania pułapek itd. Wymaga kompilacji z uzyciem flagi -g.
- inż.wielki
- User
- Posty: 307
- Rejestracja: niedziela 20 gru 2015, 23:11
Re: Debugowanie programów z konsoli
gdb-tui albo samo gdb z parametrem tui. Jako parametr musisz podać plik elf
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości