Debugowanie programów z konsoli

Linux jako system PC i Embedded
Regulamin forum
Aby łatwiej poruszać się w zagadnieniach to prosimy aby w temacie, na samym początku, w nawiasach prostokątnych umieszczać hasło wiodące dla opisywanego problemu np. [Debian], [System embedded], [Linux Mint] itp.
Awatar użytkownika
StaryAnoda_NEW
Newb
Newb
Posty: 78
Rejestracja: środa 04 kwie 2018, 16:48

Debugowanie programów z konsoli

Postautor: StaryAnoda_NEW » niedziela 14 kwie 2019, 20:02

Hej

Przepracowuję kurs kolegi mokrowskiego odnośnie C++ i gry GOMOKU. Chciałbym zapytać czy przy użyciu edytora np. nano i konsoli Linuxowej jest możliwość debugowania oprogramowania? Mam na myśli na przykład podgląd zmiennych, zatrzymywanie programu i tym podobne.

Pozdrawiam
StaryAnoda_NEW
Nie jest możliwe, żeby ludzki umysł opracował rzecz bardziej uniwersalną niż mikroprocesor - Andy Grove

Awatar użytkownika
piotrek
Newb
Newb
Posty: 92
Rejestracja: niedziela 05 lis 2017, 02:46

Re: Debugowanie programów z konsoli

Postautor: piotrek » poniedziałek 15 kwie 2019, 10:33

Hej

Istnieje narzędzie gdb - debuger działający w konsoli.
Daje możliwość podglądania wartości zmiennych, zakładania pułapek itd. Wymaga kompilacji z uzyciem flagi -g.

Awatar użytkownika
inż.wielki
User
User
Posty: 265
Rejestracja: niedziela 20 gru 2015, 23:11

Re: Debugowanie programów z konsoli

Postautor: inż.wielki » wtorek 16 kwie 2019, 09:31

gdb-tui albo samo gdb z parametrem tui. Jako parametr musisz podać plik elf


Wróć do „GNU/Linux”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości