Live...
- acid3
- User
- Posty: 466
- Rejestracja: czwartek 03 wrz 2015, 22:42
- Lokalizacja: Kłopoty-Stanisławy
- Kontaktowanie:
Re: Live...
Ja myślę, że pomimo jakości są bardzo wartościowe i ciekawe, więc tak.
- mokrowski
- User
- Posty: 190
- Rejestracja: czwartek 08 paź 2015, 20:50
- Lokalizacja: Tam gdzie Centymetro
Re: Live...
Udostępnione...
Zapraszam jutro o 18:00 19.03.2019. Dalsza część implementacji znanej i lubianej gry GOMOKU.
Zapraszam jutro o 18:00 19.03.2019. Dalsza część implementacji znanej i lubianej gry GOMOKU.
,,Myślenie nie jest łatwe, ale można się do niego przyzwyczaić" - Alan Alexander Milne: Kubuś Puchatek
- mokrowski
- User
- Posty: 190
- Rejestracja: czwartek 08 paź 2015, 20:50
- Lokalizacja: Tam gdzie Centymetro
Re: Live...
Następny Live nieco później. Dziś (24.03.2019) o 21:00. Orientacyjny czas trwania 1 do 1.5 godziny. Choć jak wyjdą dwie godziny, proszę się nie obrażać.
https://www.youtube.com/watch?v=2RPvvMvJ_VY
https://www.youtube.com/watch?v=2RPvvMvJ_VY
,,Myślenie nie jest łatwe, ale można się do niego przyzwyczaić" - Alan Alexander Milne: Kubuś Puchatek
- mokrowski
- User
- Posty: 190
- Rejestracja: czwartek 08 paź 2015, 20:50
- Lokalizacja: Tam gdzie Centymetro
Re: Live...
Następna część zmagań 30.03.2019 18:00 wyjdzie jak poprzednio. Będę starał się by 1 godzina ale chcę już domknąć aplikację po tym odcinku. Zapewne będą pytania bo nikt nie wyrywa się z pomysłem jak zaimplementować sprawdzanie "5 w rzędzie"
,,Myślenie nie jest łatwe, ale można się do niego przyzwyczaić" - Alan Alexander Milne: Kubuś Puchatek
Re: Live...
Nasuwa się dosyć oczywisty naiwny algorytm: dla każdego dropniętego stona zliczamy sumę strony "lewej" i "prawej" po długości, szrokości i obu przekątnych. Zliczamy do napotkania kamienia przeciwnego, krawędzi borda albo doliczenia do 4 (piątym jest dropnięty kamień) na danej linii (tj. width, length, forward diagonal, back diagonal). Jeśli nie to gra toczy się dalej. Ale jak to zapisać w C++ to nie mam pojęcia
- mokrowski
- User
- Posty: 190
- Rejestracja: czwartek 08 paź 2015, 20:50
- Lokalizacja: Tam gdzie Centymetro
Re: Live...
No i co do ogólnych założeń, jest to optymalne rozwiązanie. Wyzwanie leży w tym, by algorytm zamknąć w kontrolowanej strukturze, zminimalizować konsumpcję zasobów i umożliwić w przyszłości łatwą modyfikację i rozszerzanie.
,,Myślenie nie jest łatwe, ale można się do niego przyzwyczaić" - Alan Alexander Milne: Kubuś Puchatek
- mokrowski
- User
- Posty: 190
- Rejestracja: czwartek 08 paź 2015, 20:50
- Lokalizacja: Tam gdzie Centymetro
Re: Live...
No to następny... https://www.youtube.com/watch?v=Cqzj-XQctjo
,,Myślenie nie jest łatwe, ale można się do niego przyzwyczaić" - Alan Alexander Milne: Kubuś Puchatek
- mokrowski
- User
- Posty: 190
- Rejestracja: czwartek 08 paź 2015, 20:50
- Lokalizacja: Tam gdzie Centymetro
Re: Live...
Kod jest już gotowy do pobrania dla następnych zabaw z algorytmem wykrywania zakończenia gry.
Nie jest to dowcip na 01.04.2019, o 21:00 następna część zmagań Skończyć trzeba algorytm i zrobić (niejakie) porządki. Wyjaśni się raz na zawsze gdzie ma być nagłówek a gdzie implementacja. Jeśli starczy czasu, trochę "pofilozofuję" o sposobie myślenia programisty, aczkolwiek nie obiecuję. Nie chcę utrzymywać tendencji do 2h. spotkań a raczej do 1h.
https://youtu.be/tykZnKZXbpg
Nie jest to dowcip na 01.04.2019, o 21:00 następna część zmagań Skończyć trzeba algorytm i zrobić (niejakie) porządki. Wyjaśni się raz na zawsze gdzie ma być nagłówek a gdzie implementacja. Jeśli starczy czasu, trochę "pofilozofuję" o sposobie myślenia programisty, aczkolwiek nie obiecuję. Nie chcę utrzymywać tendencji do 2h. spotkań a raczej do 1h.
https://youtu.be/tykZnKZXbpg
,,Myślenie nie jest łatwe, ale można się do niego przyzwyczaić" - Alan Alexander Milne: Kubuś Puchatek
Wróć do „Pisanie programów w C++”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości